2017. október 3., kedd

Mi a tehén jelentősége? | Bölcsesség a Mestertől

Gurudzsi és Sushila, az ashram kisborja

Gurudzsi egyre többször beszél és kihangsúlyozza a vegetáriánus étrend fontosságát. Testünk Isten temploma, amit azért kaptunk, hogy Isteni önvalónkat megvalósítsuk a földi élet során. A húsfogyaztással testünket állati tetemek temetőjévé tesszük. Nem nevezhetjük magunkat spirituálisnak, ha hozzájárulunk ahhoz a sok kegyetlenséghez, ami a mai állattartást és lemészárlásukat jellemzi, csak azért, hogy 'finomságokat' fogyazzunk. A Földanya, a természet (Mother Nature) reagál és természeti katasztrofákkal és pusztitásokkal teremti meg újra az egyensúlyt. Tehát amikor a természet és Isten teremtményeivel szemben erőszakot követünk el, hozzájárulunk mindahhoz, aminek ma a szemtanui lehetünk. Minden egyes ember felelős és mindenki először magában kell hogy meghozza azt a változást, amit szeretne a környezetében és a világban is megtapasztalni.
Az alábbi szatszangrészlet is erről szól. A Vaishnava tradicióban, amit mi is követünk, kis mennyiségben használunk tejet és turót az ashram tehenészetéből. A tejet a hindu tradicióban a természet, az anyától kapott ajándékként tiszteljük. Ebből prasat-ot (Isteneknek felajánlott étel) készítünk és a szertartás során felajánlott ételt áldott ételként elfogyasztjuk.


A hindu hagyomány szerint a legnagyobb adomány, amit életed során adhatsz, amiért a mennyországba kerülhetsz és ami a legnagyobb érdemnek számít, az a  tehén. Nem azért adományozzák, hogy azután megegyék...csak szeretném ezt letisztázni...hanem az ashrám fenntartását szolgálja. Tudjátok, régen az ashramok önfenntartóak voltak. A királyok is támogatták meg az emberek is. Az emberek ezt szívesen tették és így részt vállaltak annak működésében. Mert amit az ashram tesz, abból az emberek is részesültek, például az imádságokból, a szertartásokból, mindabból a sok jóból, amit az ashram tesz. Mert tudjátok az a sok imádság, amit ott végeznek, az rengetek punja-t, érdemet és jót ad és ezt természetesen tudták az enberek. És ha ehhez ők is hozzájárultak, akkor ez persze az ő javukra is szolgált. Régen azzal lehetett egy ashramot szolgálni, ha tehenet adományoztál, hogy a brahminok önfenntartók lehessenek. Felhasználták a tejet, turót, joghurtot készitettek belőle, stb. Ezért számított a tehén a legnagyobb áldásnak. Manapság az a mondás járja, hogy 'egy arany tehenet adok neked' (pénzt) ami a papokat gazdagítja, de amit valóban teszel az Gau Sev és meg kell mondani a papnak, hogy nem egy arany tehenet adsz neki, hanem egy igazi tehenet. Menj és csinálj szévát (önzetlen szolgálat) Gau Seva-t. Tudjátok egy tehén egész teste tele van Devákkal (fénylő lények) és ha a tehenet szolgáljuk, kiváltképp a Vaishnava hagyományban - mi imádjuk szolgálni a tehenet, miért? Mert Krishna nagyon szereti őket. És a tehénben, a tehén testében Gau Mata, valamennyi Déva benne van. Ezért van az, hogy Krisna védelmezi a teheneket. Govinda. (Gurudzsi énekli) Govinda, Govinda, Govinda. Govinda azt jelenti: az, aki a teheneket védelmezi. Az állatok védelmezője. Rámutat, hogy segít egyensúlyt teremteni a természetben. A tehén nem tud beszélni. Nagy áldást és hasznot jelent annak, aki a tehenet szolgálhatja. De tudjátok, mit csinálnak az emberek, megisszák a tehén tejét, teába teszik - amennyiben nem vagytok vegánok-, elveszitek a természettől, amikor tejet isztok, elveszitek a tehéntől. Mint ahogy a kisbaba anyatejet iszik, ti a tehén tejét isszátok meg. Mit jelent tehát a tehén a számotokra?  Olyan, mint egy anya, nem? Hogy eheted meg az anyát utána? Nem teheted! Tehát a tehén iránti tiszteletről beszélek.