2018. június 5., kedd

A Prana Pratishta jelentése - A ‘Bhutabhrteshwarnath’ templom felavatásának alkalmából





Narasimha deity Prana Pratishra szertartás részlete

https://www.facebook.com/ParamahamsaVishwananda/videos/1593909347401870/

(Ezt a linket a google-ba bemásolva, megtekintheted az eredeti videót!)


A ‘Bhutabhrteshwarnath’ templom felavatásának alkalmából, 2018, június 7.-10. (SPN Ashram)

A Prana Pratishta jelentése

"A Hindu hagyományban, amikor Prana Pratishtát végzünk, azt jelenti, hogy a deityt életerővel árasztjuk el. Ez önmagában véve egy nagy misztérium, mert maga az Úr ölt benne testet. Arra kérjük az Úrat, hogy, 'Lépj elő és manifesztáld Magad kivül is!' Tehát ne csak az legyen a kegyelem, hogy Őt magunkban érezzük, hanem azt szeretnénk hogy ebben mások is részesüljenek.  Ezért arra kérjük Őt, hogy 'A Te Könyörületed által kérünk manifesztáld magad! Formát öltöttél úgyan, de ez nem elég, ennek a formának élnie is kell!'
Ha ez a forma nem élő, akkor az csupán egy szobor.

De a deity* nem egy szobor, a deity az Úr Maga. A formát Ő adta, mert nem minden kőből lehet deity.  Ami azt jelenti, hogy a faragásban, a kőben Ő már előtte is benne rejlett. 
Michelangelo azt mondta, amikor  a csodálatos Piétáról kérdezték, amit a Vatikán számára készített, magasztalták őt és ő egy csodálatos dolgot mondott: ‘Tudják, vizualizáltam a kőben a Piétát és csak kiemeltem a Piétát a kőből.'  De ilyen látomással nem rendelkezik mindenki.
Ehhez hasonlóan, nem akármilyen kőről van szó, mert Istennek egy hosszútávú terve alapján válhat a kő az Ő képmásává.

Tehát amikor a kőfaragó farag, a követ kiválasztja és elkezdi megmunkálni, de ha Istennek nem az a szándéka azzal a kővel, hogy az legyen, amire szánták, akkor valami fog vele történni. 
Amikor beszélgetsz kőfaragókkal, mesélik, milyen könnyen reped a kő, ha nem a megfelelő módon faragják. Könnyen reped. Ebből is láthatjuk Isten akaratát. És ha megreped egy kő, egy másikat kell megmunkálni és az egész folyamatot előlről kell kezdeniük.
Tehát ahhoz, hogy a deity benne legyen a kőben, a deity életerővel való elárasztásának folyamata megy végbe. Valójában önmagadtól azt kéred,  hogy transzformáld magad, hogy a szíved tisztasága átköltözhessen a deitybe. Ez kelti életre a deityt.

Erre Istent mantrák segítségével kéred. Mert a mantrák ereje nem pusztán szavakból áll. A mantrák nagyon magas frekvenciájú vibrációt hordoznak magukban, ami hat az elemekre.
Tehát ebben a néhány napban, amikor a  Prana Pratishtát végezzük, ami azt jelenti, hogy életerővel töltjük el a deityt, először is a követ tisztítjuk meg úgy hogy azt tejjel locsoljuk. Mivel mindent szükséges megtisztítani. Tehát a tej, ami fehér színű, megadja a deitynek a tisztaságát, úgy hogy Isten manifesztálodni tudjon benne. 
Azután az egész folyamat, ami végbemegy, maga az élet folyamata. Mivel minden a Földből ered, ezért ezt követően a deityre földet, füszereket és sok egyéb anyagot hordunk fel.  Az egyes napokon más és más történik, maga az élet fejlődésének folyamata megy végbe. Tehát a deityk felszentelése sorám maga a teremtés folyamata megy végbe.

Majd a végén, az utolsó napon a deity szeme megnyilik és arra kérjük az Úrat, hogy manifesztálja Magát.

Vagy egy csodálatos történet egy Vrindavani szentről.
Egyszer a szertartás alatt, amin  minden pap részt vett, zengették a mantrákat, de a szent elutasította, hogy meghajoljon a deity előtt.  Amikor megkérdezték tőle, hogy miért nem hajol meg, ő azt válaszolta: ‘Hát, mert az Úr még nem manifesztálódott benne."  ‘Honnan tudod?’ Erre ő így szólt, ‘Nézzétek csak’, a deity orra alá tartott egy darabka pamutot, amin ha él a deity, érzékelni lehet  a lélegzetét, de ebben az esetben ez nem volt így, mert nem lehetett érzékelni. Majd miután imádkozott és arra kérte az Úrat, hogy manifesztálja Magát a deityben, látta ahogy Takurji belépett a deitybe, látta  Krishnát belépni a deitybe, és ekkor azt mondta, ‘Igen’ és leborult az Úr előtt. És azután így szólt:  'Megmutatom nektek. ' Fogott egy darabka pamutot, egy nagyon vékonyszálú pamut darabkát, odahelyezte azt a deity orra alá, és tudjátok, amikor be-és kilélegeztek, ha egy darab pamutot az orrotok alá helyeztek, az mozogni fog, igaz?  És ez volt a jel, amit mindenki láthatott.
Hasonkóképpen, akiknek szeme van, hogy lásson..., de nem fog mindenki látni. A deity nemcsak egy szobor, Ő maga Bhagavan.

Ezért lehet annyi csodálatos történetet hallani a bhaktákról szerte a világban. A kapcsolat arról szól, amit az ember létrehoz Maga az Úr iránt. Akkor az Úr láthatóvá válik, manifesztálódik és életre kel. És ez maga a kapcsolat. Ezért engedi meg  az Úr és formát ölt, nevet ad  és írásokat, hogy az emberek folytonossan emlékezzenek az Ő Jelenlétére."

- Paramahamsa Vishwananda -

deity* - *deity: Istent ábrázóló alakok, akiket a Mester életre kelt, ezt a folyamatot Prana Pratishtanak hívják.