Paramahamsza Vishwananda: Emlékszem egyszer meséltem egy szentről, Szvámi Revathi kérdezett...mi is a neve? Lakshmimani Dévi. Végezte a dzsapáját, 300.000-szer zengette el a mantráját és csak azután evett. Nos? Csinálnátok ezt? Ha azt mondanám, hogy végezettek 100.000 dzsapát....a reakció az lenne, hogy 'Óh'! Hogy lehet ezt megcsinálni? Már látom, hogy mi zajlik a fejetekben, számoljátok, mennyi időbe is fog ez telni, mi mindent kell csinálnom...ezt meg ezt meg ezt....Ez a különbség egy bhakta - aki igazából vágyik Istenre -, és azok között, akik úgy tesznek, mintha Isten után vágyódnának. Nagy különbség van a kettő között. Ezért van az, ha megnézzük a szentek, a szent emberek életét, akiknek megvan a kapcsolatuk Istenhez. Nem csak a Szádanáról van szó! A Szádhana egy dolog. De amikor Isten mindannak részesévé válik, amit az életedben csinálsz, akkor minden a szádhanáddá válik. Nem csak akkor, amikor egy fa alatt zengeted a nevét. Mahavatar Babadzsi mondja, hogy emlékeztesd magad arra, hogy Isten mindíg veled van, nemcsak akkor, amikor a szádhanádat végzed, nemcsak akkor amikor zengeted a nevét. Legalább is remélem, hogy tudod, hogy amikor Isten nevét zengeted, Ő veled van. Igaz? Tudjátok ezt? Hányszor beszélgettek Vele? Az, aki a legkedvesebb számotokra, az aki a legközelebb áll hozzátok. Azonban nektek nincs időtök Rá! Arra van időtök, hogy az üzlettel foglalkozzatok, annyi minden mással. A kapcsolatotokkal, a fájdalmaitokkal, a szomorúsággal, de Istenre van reggel 20 percetek és este 20 percetek. Ha egyáltalán! És elvárjátok, hogy Isten csak úgy egyszerűen megjelenjen nektek! Nem, Ő nem fog! Először fel kell építeni Vele a kapcsolatot. És a kapcsolat felépítéséhez idő kell. Igaz? Be kell Neki bizonyítanod, hogy szereted Őt. Ez nem azt jelenti, hogy Ő ezt nem tudja, de szereti látni, hogy ezt kimutatod Felé. Úgyanúgy, mint amikor szerelmes vagy valakibe. Ha csak azt mondod a másiknak, hogy 'Szeretlek'. Ok, rendben szeretsz, de ezt a szeretetet ki is kell fejezni. Úgyanúgy Istenhez fűződő kapcsolatodban is. Ne legyen az csupán felszines. Mert a felszinesség sehová sem vezet. Nem azt mondom, hogy vonuljatok egy fa alá és csak folyamatosan 'OM Namo Narayanaya'-t zengessétek és majd Shriman Narayanaya megjelenik előttetek. Nem! De próbáljátok mindenben, amit csináltok megtalálni Narayanayat! És a köztetek lévő kapcsolat által fog eljönni hozzátok. Gondoljátok, hogy a Gopikat Krishna csak úgy egyszerűen hívta, anélkül, hogy a Gopik vágytak volna Krishna után? Az életük volt, Krishna volt az életük. Mindegy hogy milyen volt Krishna. Krishna volt az ő életük. Ahogy mondtam, Ő a legkedvesebb, és Ő az, aki megvéd, aki gondoskodik. Akár látjátok Őt, akár nem, Ő veletek van. Lehet, hogy a Szádhanátokat felületesen végzitek, de Ő mégis ott van melletetek, a pillanat, amikor kiejted a nevét, Ő ott van veletek. És Ő az, aki megvéd, aki gondoskodik rólatok. Úgyanígy Pralad Maharaj. Meditált, vágyott Isten után. Csupán öt hónap után...6 hónap után...ok. egy hónappal több...akár ha 1 évbe is telik. Hányan közületek érték ezt el? Egyikőtök sem! Sok év meditációja, sok év Szádhanája, egy kisfiú elérte Őt, csupán hat hónap alatt! Csodálatos, igaz?
"Amikor meditálsz, ne tudj a külvilágról. Csak befelé figyelj, mélyülj el a belső csendben, a belső békében. S amikor elmerültél ebben a belső békében, megfeledkezel a nagy "Én"- és Enyém"-ről, nem ragaszkodsz külső elismerésekhez.
Automatikusan megébred benned az intuició, tudni fogod, hogy mit kell tenned és hogyan és nem fogsz félni. Teljes bizalommal leszel." Sri Swami Vishwananda
"Kérdés: Amikor szévát (seva=önzetlen szolgálat) végzünk, mit tehetünk azért, hogy az ne az egónkat erősítse?
SV: "Amikor szolgálsz, legyen az bármilyen szolgálat, itt Krishnára kell utalnunk, arra, amit a Gitában mondott. Amikor Krishna és Ardzsuna ott álltak a harcmezőn és mindkét oldal felsorakozott, készen a harcra, Ardzsuna nem akart harcolni. Mit mondott Krishna Ardzsunának?
Krishna azt mondta, “Helytelen harcolni”. Igen, “Mert ha harcolsz, a pokolra jutsz. De harcos vagy, ezért harcolnod kell és ha harcolsz, valószínűleg akkor is a pokolra kerülsz.” Dilemma, igaz? Ez az a rész, amikor Bhagavan Krishna a Karma Jógáról szóló tanítását adta át. Azt mondta Ardzsunának, hogy harcolnia kell, ám a mód, ahogyan harcol, azon van a lényeg. Mit mondott? “Harcolj, és közben elmédet irányítsd rám.”
Tehát, amikor szolgálsz, akár segítesz valakinek, akár dolgozol, csak Rám gondolj. Így az ego nem tud felülkerekedni. Tudjátok erről szól az egész spiritualitás: óvakodni kell a büszkeségtől és az egótól. Nagyon gyakran, akik a spirituális úton vannak, a spirituális büszkeség előjön bennük. Azt hiszik magukról, hogy ők mindenki másnál többre valók. Ezzel gyakran találkozol a spirituális úton, mert nincsenek vele tisztában, hogy a spirituális út része az alázat.
Tehát Bhagavan Krishna azt mondta “Ha azt hiszed magadról, hogy te vagy a cselekevő, sohasem fogod elérni az önmegvalósulást”. Mert mi a Kriya? Amikor Isteni mivoltodnak folyamatosan a tudatában vagy, igaz? - bármit is teszel. Ez azt jelenti, hogy nem csak amikor szolgálsz, hanem bármit teszel a nap folyamán, az Kriya. Amikor tudatában vagy annak, hogy bármit, amit teszel, azt Isten teszi általad, így a büszkeség nem fog tudni felülkerekedni benned."
Mahavatar Babadzsi és Paramahamsza Srí Szvámi Vishwananda egy olyan jógarendszert adott át a világnak, ami segít felébreszteni bennünk a feltételnélküli szeretet képességet, a Bhakti-t, az odaadást. Az Atma Kriya jóga technikájáról az alábbi honlapon olvashatsz: bhaktimarga.hu A következő Atma Kriya Jóga tanfolyam 2019, április 13.-14.-én lesz Budapesten. Részletes információkat lásd a plakáton illetve keresd az oktatót: Márta Padmakshi, padmakshi108@gmail.com Mindenkit szeretettel várunk!
"Amikor mélyen magadban azt érzed, hogy nem vagy elégedett, amikor azt érzed, hogy szíved vágya nem teljesült, akkor a vágy tovább él benned. A vágy újra meg újra előjön, a kívánságok véget nem érnek, ezt fájdalom követi és szenvedés. Addig, amíg vannak kívánságaid - ami természetes -, addíg amíg véges dolgokra vágysz, természetes, hogy szenvedni fogsz. Ki akar szenvedni? Van aki tényleg szenvedni akar ebben a világban? Senki sem akar szenvedni, még az sem, aki öngyilkosságot követ el. Miért lesz valaki öngyilkos? Mert menekülni akar a szenvedés elöl. Van aki Istenhez imádkozik, reggeltől estig meditál. Mit gondolsz, miért teszi? Hogy kilépjen a világ szenvedéséből. Tehát az élet célja, hogy boldogok legyünk, hogy elérjük az örök boldogságot. S az emberiség ezért van itt. A többi csak másodlagos. De manapság az emberek Istent tették a második helyre, sőt a harmadik helyre, miután a világi dolgok beteljesülése vált oly csodálatossá, hogy így ez vált fontossá! A szenvedés csodálatos ruhát ölt, s így könnyen csapdába esel. S abban a pillanatban, ahogy belekerülsz, ő boldog. A Maya Dévi-nek (istennő) nagy hatalma van, mert mindenki beleesik a csapdájába. Még a szentek is, de ők tisztában vannak életük céljával.A jógik, a szadúk, azok, a megvilágosult emberek ismerik a céljukat, ők tudják hogy mit akarnak. Felismerik, hogy mi a valós és tisztában vannak, hogy belül mire vágynak. Mi a valóság? Megmutatni magadnak, hogy mi az, amit igazán akarsz, amit a szíved akar; mélyen befelé hallgatni, hogy megszabadulj a világ szenvedésétől. Nem arra gondolik, hogy meg kell halnod. Jivan Mukti-vá válhatsz (jiva mukti az, aki még földi élete során megvilágosodik - a ford.megj.) Élhetsz ebben a világban, de ugyakkor légy a világ része, s így fogsz tudni szert tenni boldogságra. Fel fogod fedezni ezt az érzést, élvezni fogod és ismerni. Ahhoz, hogy ezt elérd, ennek számos módja van. Az imádság segít elcsendesíteni az elmét. A bhajan éneklés áldásban részesít; amikor énekelsz, megfeledkezel magadról és ez segít hogy kifejleszd magadban a bhakti-t (ami önátadást, odaadást jelent- ford. megj.). De még ez sem a beteljesülés. A végső beteljesülés erejére a meditáció által tehetsz szert. " Sri Swami Vishwananda
"Tudjátok az önszeretet az nem az ego. Nem! A szeretet jelenlétében az ego nem létezik. Az önszeretet elfogadást jelent, azt, hogy elfogadod, ahogy Isten teremtett téged. Ha tehát elfogadod magad, akkor hogyan lehetnél büszke? Tudjátok, az igazi szeretetben nincs helye a büszkeségnek vagy az egonak. Nem tudjátok azt mondani (Gurudzsi eljátsza) 'Oh, szeretem önmagam!' Ezt csináljátok, amikor azt mondjátok, hogy 'Szeretem önmagam!'? Nem, úgye? Ez egy érzes, ami benned van. Nem fogsz felakasztani egy képed magadról és imádni azt. (Gurudzsi eljátsza) 'Nézd, milyen gyönyörű vagyok! Nem, nem magamról beszélek...a kérdést válaszolom meg. Nem, ezt senki sem teszi. Bármennyire is egoista legyen valaki, nem fog egy tükörrel sétálgatni és magát nézegetni benne. Tehát ez nem valami külső dolog. Amikor azt mondom, hogy 'szeresd magad', azalatt azt értem, hogy szeresd magad, amilyen vagy. Nagyon gyakran az emberek nem fogadják el magukat. Könnyű valaki mást elfogadni, mert szereted a másik embert. Mit szeretsz benne? Szereted a tulajdonságait, szereted a külsejét...de amikor rólad van szó, mindig talász valamit, ami miatt elítéled magad...O, én nem vagyok elég jó, nagyon rossz vagyok és ehhez hasonlók. De hogy szerethetsz valaki mást, anélkül hogy benned lenne a szeretet, anélkül hogy elfogadnád magad. Ezt jelenti, amit mondtam. Először is tanuld meg elfogadni önmagad, amilyennek Isten teremtett, amilyennek megalkotott. Nem baj! Van hogy vannak benned rossz tulajdonságok, de azzal hogy elfogadod önmagad, ezek a rossz tulajdonságok elkezdenek változni és átalakulni. De ha folyamatosan önmagad ellen vagy, soha sem leszel képes változni. Ez ennek a titka. Önmagadat szeretni annyi, mint elfogadni önmagad. És ezzel veszi kezdetét a transzformáció. És akkor meg fogod tapasztalni, ahogy változol és az emberek körülötted is változnak, minden egészen más lesz. Mert tudjátok az emberek manapság olyanok akarnak lenni, ahogy más emberek ezt elvárják tőlük. Visszatérve az előbb feltett kérdésre, az emberek mindíg mások elismerését keresik. Sokszor nem kapják ezt meg. Ez mind hazugság és nem valós. Te mit akarsz? Ez a legfontosabb!"
"Ha megfigyeled a természetet, minden tökéletes benne. És van valami, ami Isten valamennyi teremtményében közös és ez a légzés. A légzés által él minden - a viz, a halak, az állatok, a növények és az ember. Tehát a légzés nagyon fontos. Fontos, hogy a légzésünknek tudatában legyünk. A légzés olyan természetes számunkra, hogy csak nagyon kevesen figyelik meg tudatosan a légzésüket. Hányan gondolnak a nap folyamán rá? Nem sokan. Pedig nagyon egyszerű és nagyon könnyű. Megpróbáljátok?" Sri Swami Vishwananda
Egy újabb várossal gazdagodott a magyarországi OM Chanting körök száma. Kéthetente, szerdánként Dabason is tartunk OM Chantingot. Közös gyakorlás, ősrégi technika, ami jótékonyan hat rád és környezetedre. Tapasztald meg az OM pozitív hatását, zengesd velünk az OM-ot!
Budapesten pedig a 13. kerületben indítunk egy újabb OM Chanting kört. Március 29.-én volt a bemutató előadás és közös OM zengetés. Áprilistól pedig kénhetente péntekenként lesz. Az időpontokat hamarosan ismertetjük!
'Tudjátok az emberek azt kérdezik: 'Guru, mit szeretnél?' Valójában a Guru nem akar senkitől semmit. Ez egy félreértés a tanítványok részéről, amikor azt hiszik, hogy tehetnek valamit a Guruért, vagy adhatnak valamit a Gurunak. A bizalmatokon kívül nincs semmi, amit adhatnátok. Az emberek gyakran megkeresnek és azt kérdezik tőlem: 'Guru, kérjük mond meg, mit szeretnél? Az elmédben azt hallod, amit hallani akarsz. A fejedben már ott van a saját válaszod. Az én válaszom nem számít. Mert ugye, amikor elmész egy Guruhoz és felteszel egy kérdést, de közben nem üríted ki a fejed, mert magadban már megválaszoltad a kérdést, ahogy azt hallani szeretnéd. Ezekután képes leszel-e meghallani azt, amit a Guru mond neked? Nem, nem leszel képes. Erről beszélek. Emberek menedéket vesznek a Gurunál, de nem hallgatnak rá. Csak a fülük hallja és az egyik fülön be, a másikon pedig ki. De ami ott van a fejükben, az ott is marad. Tudjátok, találkoztam olyan emberekkel, akiknek fekete- fehéren mondhatsz valamit, de ők ebből azt fogják meghallani, amit hallani akarnak. Ami ott van a fejükben, megteremtik saját fantáziájukat, saját valóságukat és hisznek ebben a fantáziában, hisznek ebben a valóságban olyannyira, hogy nem hallják, amit a Guru mond nekik. Mint ahogy te Matadzsi azt kérdezted, 'Mit szeretnél?' Én nem akarok senkitől semmit. Az életem azért van, hogy adjak. És ha tényleg szeretnétek tudni, hogy én mit kívánok az embereknek, nos azt, hogy kerekedjenek felül az elmén és lépjenek túl rajta. Meg azt, hogy önmaguk legyenek - én ezt szeretném. Az elme, ami korlátolt, ami leragad a jó és a rossz fogalmánál, amikor azt hiszed, hogyha valami jó, akkor az biztosan jó, de nem, ez nem így van. Vagy ha azt hiszed hogy valami rossz, akkor azt tényleg rossz. Nem. A Gitában Krishna azt mondja, 'ami az egyiknek jó, az a másiknak rossz. Ha elmész az orvoshoz, az orvos ugyanarra a betegségre különféle orvosságokat ad, hogy miért? Mert rossz az orvos? Nem, az orvos nem rossz. De az emberre különféleképpen hat egy-egy gyógyszer, mert minden ember különbözik. Ezért mondtam a minap, ha a spirituális úton haladsz, van egy dolog, amivel tisztában kell lenned, főleg ha egy Gurut követsz: tedd félre az elmédet! Tedd ki a fejedből, hogy azt hiszed, te tudsz mindent. Mert csak így leszel képes igazából befogadni és meghallani a dolgokat. Mert ha már tele vagy, mi fog beleférni? Vegyünk például egy üveget, ami már tele van, tudsz még beletölteni? Nem, nem tudsz. Először ki kell üríteni az üveget. Ha csak kevés is van benne, azt is ki kell önteni belőle. Csak azután tudod teletölteni. Máskülönben nem. Mert tudjátok mint mondtam, az elme tele van kétellyel, tele van negatívitással és az a szemét, ami ott van az elmédben, az ki fogod vetíteni a mesteredre, a Gurudra. Amikor ezt teszed Guru Aparadh-ot követsz el, ami a Guru iránti támadást jelent. Először is tehát ürítesd ki az elmét. Ez az amit Krishna is mondott Ardzsunának: Végezd a Dharmádat, a kötelességedet. Végezned kell a kötelességedet. Enélkül nem tudsz élni. Tenned kell. De hogy hogyan teszed azt, az nagyon fontos." Sri Swami Vishwananda
"Krishna azt mondta a Gita-ban “Bezártam magam egy emberi testbe és a tudatlanok azt hiszik, hogy csak ember vagyok, mert csak a külsőt látják." Ki fogja megérteni, ki képes megérteni a Szatguru-t? Senki! Amikor a tanítvány készen áll, a Szatguru manifesztálja magát és megjelenik.A Szatguru jön a tanítványhoz. És a Szatguru nem azért jön, hogy elvegyen valamit, mert aGuru már megvalósította az Istennel való egységet. Mire van szüksége a Szatguru-nak ebben a világban? Senmire! Azért jön, hogy adjon, mindig csak adjon, még akkor is, ha úgy tűnik, hogy elvesz. És egyébként, amit te elveszel, azt is valójában Ő adja. Három féleképpen ad a Szatgutu. Az első módja: Sankalpa által, ami azt jelenti, hogy a gondolaton keresztül.A második: Drishti által ad, ami látomást, látást jelent. A harmadik a Sparsha, ami érintést jelent. A Guru e három módon ad. Miért beszéltem mindeddig tanítványról (disciple) és nem azt mondom, hogy hívő (devotee)? Mert, miután átmentél mindezen a megtisztulási folyamatokon, bhakta-vá válsz, igazi tanítvánnyá (disciple).Már nem vagy pusztán egy hívő, hanem tanítvánnyá (disciple) válsz. A tanítvány az, aki részesült a Mester kegyelmében. És a Mester kegyelmében ott van Isten kegyelme. És ez a kegyelem olyan mint egy tanító. vegyük példának: beoltottál egy kis növényt egy másikkal.Vegyünk példának két rózsát, két különbözö fajtáját és ezeket beoltod. De amikor öntözöd azokat, csak az anyanövényt öntözöd, igaz? Hasonlóképpen a tanító az anyanövény. Minden, amit a tanító kap, azt az is megkapja, aki a tanítóhoz kapcsolódik. Ezért mondtam tegnap azt, hogy te is az Amrit (isteni nektár) edényévé válsz. Megváltozol és életed célja beteljesül. Ez a módja ahogyan Isten kegyelme a Guruban manifesztálódik
A Guru teljesen odaadja magát a tanítványának (disciple). Teljesen átadja magát. A tanítványának pedig olyanná kell válnia mint egy üres edény, hogy képes legyen mindent befogadni." Sri Swami Vishwananda
https://www.facebook.com/ParamahamsaVishwananda/videos/1605058082953663/ (Ezt a linket a google-ba bemásolva, megtekintheted az eredeti videót!)
A spiritualitás a Just Love Festivalon
“A Just Love Festival először is azért került mgerendezésre – mint már mondtam, - hogy a kifezezzük a szeretetet. Sok hasonló fesztivál létezik mindenfelé, de tudjátok, azokon a hangsúly nem az odaadáson van, hanem a jógán és így tovább. De az igazi jóga az közted és Isten közti egységet jelenti. Nagyon gyakran az emberek megfeledkeznek erről, jógáznak, igen, de az csak gyakorlatokból áll, fizikai gyakorlatokból és ennyi. Meditálgatnak egy kicsit, néhányszor elzengetik az Om-ot és ennyi, igaz? De ez nem minden. Amikor itt vagy a Just Love Festivalon, láthatjátok és megtapasztalhatjátok, hogyan változnak meg az emberek. Miként az emberek nagy boldogságot élnek meg és ez a boldogság nem hamis, és ez a boldogság és öröm nem valami külső dologtól ébred meg bennük, hanem attól, ami ott van bennük. És ez a Bhakti, a Just Love Festival az odaadás fesztiválja, az igazi odaadásé.”
Szvámi Anashuya budapesti látogatásáról képsorok: 2 napos intenzív Bhagavad Gita tanfolyam, közös OM Chanting, vasárnap de.-i közös imádság és szertartás, pudzsa, abishekam, workshop és hétfő este első nyilvános bhajan koncert és szatszang. Köszönjük Szvámi Anashuyának a sok-sok tanítást és mindenkinek, hogy részvételével tovább erősítette a magyarországi Bhakti Marga közösséget. Jai Gurudev!
'Az igazi közelségnek nincs köze térhez és időhöz. Érezz engem napjában legalább egyszer olyan intenzíven, amilyen intenzíven csak lehet és meg fogsz lepődni, hogy a távolság közted és köztem eltűnik.' Paramahamsza Vishwananda
"Hagyd, hogy az elme a saját játszmáját játsza. Összpontosíts és amikor azt veszed észre, hogy az elme ide-oda csapong, hozd vissza. Mert ha már tudatában vagy annak, hogy az elme csapong, ez azt jelenti, hogy kezelni is tudod, tehát le tudod állítani. Ekkor már nem azonosulsz vele és tudod hogy az elme nem te vagy, Ezét vagy képes megfigyelni. Mert ha az elme te lennél, akkor nem lennél képes megfigyelni." Sri Swami Vishwananda