2018. október 7., vasárnap

Az imádkozás jelentése, 1. rész - Bölcseletek a Mestertől



Paramahamsza Vishwananda; "Az imádság jelentése összekapcsolódás, felajánlás, önátadás. Az imádságnak különböző jelentése van. Imátkozás nem koldulást jelent! Ez egyike a jelentéseknek, ami NEM az ima. Isten nem koldussá tesz téged. Te az Ő része vagy. A gyermeke vagy, igaz? Amikor magam is látom, hogy ott ülnek az emberek és kérik, hogy 'Adj nekem ezt, adj nekem azt...', Isten azt mondja magában: 'Te az én gyermekem vagy, neked kérned kellene és én tudom, hogy mi a jó neked. Miért koldulsz? Tehát, amikor imádkozunk, mi történik? Luis! Mond el nekem, illetve nekünk!"
Luis: ' Hát, ez nehéz, de köszönöm Gurudzsi! Amikor én próbálok imádkozni, azt gondolom ez nehezen sikerül, de olykor egy futó pillanatra ez a szeretet kapcsolódás a szívemből a Te szívedbe megy és ez semmihez nem fogható és ilyenkor könnyek szöknek a szemembe. Ezt a kapcsolódást nem lehet szavakba önteni.' 
PV: 'Igen, az imádság szívtől szívig tartó szeretet kapcsolódást jelent. Mit gondoltok, hogyan lehetséges, ha te valahol mérföldekre távol vagy valahol én pedig itt vagyok és tudom, hogy mit imádkozol. Isten a mennyországban van, de természetesen ott ül mélyen a szívedben. Mit gondoltok tehát, hogy tudja meghallani az imátokat? Ezen kapcsolódás révén. És ha rá vagy erre hangolódva, akkor érezni fogod. Ha nem vagy ráhangolódva, nem fogod érezni. Ha valaki csak meggyújt egy gyertyát és azt mondja: 'Szia Isten, hogy vagy?' majd 'Viszlát.' Ezt lehet látni (Gurudzsi keresztet vet). Ennyi. és már megy is. 'Voltam a templomban és imádkoztam.' Ez nem imádkozás! Imádkozás az, ami összekapcsol téged. Imádkozás az, ami elválaszt téged ettől a valóságtól és összekapcsol egy mélyebb valósággal. Ez az imádkozás. (folyt.köv.)

Nincsenek megjegyzések: